Elegancko ubrana kobieta sprzedaje w sklepie w galerii handlowej
Kategorie:

Materiały POS – skuteczny i ciekawy wizualnie sposób na zwiększenie sprzedaży

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Jak zadbać o wystrój i aranżację lokalu sprzedażowego, żeby klienci chętnie go odwiedzali i wybierali wyeksponowane na półkach produkty? Pomóc może w tym merchandiser, czyli specjalista od sprzedażowej aranżacji przestrzeni w sklepie i tworzenia zachęcających wystaw na witrynach. Niezbędne w pracy będą mu odpowiednio dobrane materiały POS.

Czym są materiały POS?

Materiały POS, których skrót rozwija się jako Point Of Sales, to materiały wspierające sprzedaż, zwykle drukowane w różnych kształtach i formatach w zależności od potrzeb danego sklepu lub galerii. Przykładem takich materiałów mogą być między innymi broszury informacyjne, ulotki, naklejki, które przykleja się na sklepowe półki lub oznacza nimi produkty, wiszące plakaty, reklamowe standy i stojaki, a także makiety. Trudno wymienić wszystkie możliwe materiały tego typu – ich projekt zawsze powinien opierać się o indywidualne potrzeby danej firmy.

Celem wszystkich materiałów POS jest dostarczenie do klienta wiadomości o ofercie, sprzedawanych produktach, czy aktualnych promocjach. Informacje powinny być konkretne, jasne i klarowne, a jednocześnie przekazane w atrakcyjny, zapadający w pamięć sposób. Indywidualnie projektowane materiały POS to jedno z narzędzi profesjonalnego merchandisera, który aranżuje przestrzeń sklepową pod kątem sprzedażowym. Więcej o materiałach wspierających sprzedaż w lokalach przeczytać można pod adresem https://oexcursor.pl/oferta/dystrybucja-i-obsluga-posm/.

Jak merchandising wpływa na wyniki sprzedaży?

Żeby cały proces merchandisingu, w tym materiały POS, okazał się skuteczny, musi on zostać poprzedzony wykonaniem niezbędnych analiz sprzedaży. Należy zaplanować, jakie dokładnie produkty mają zostać wyeksponowane, przy czym często wybrany zostaje najbardziej marżowy asortyment. Warto się zastanowić, które produkty nie zyskują odpowiedniej uwagi, a także opracować ścieżkę zakupową, po której poruszają się klienci odwiedzający lokal.

Niewielu jest ludzi, którzy nigdy nie ulegli pięknym sklepowym witrynom i aranżacjom. Każdy choć raz kupił coś, co może niekoniecznie okazało się potrzebne, ale pięknie prezentowało się w sklepie. To właśnie zadanie dla merchandisera – wyeksponować produkty tak, żeby sprzedawały się same.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.