kobieta pozycjonuje strony internetowe
Kategorie:

Krótki przewodnik przez pozycjonowanie stron internetowych

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Pozycjonowanie stron internetowych ma za zadanie zwiększyć wyniki wyszukiwania i wygenerować jak największy ruch na danej stronie. Większy ruch wpływa z kolei na rozpoznawalność w sieci, co przekłada się na wzrost sprzedaży towarów i usług. Dowiedz się, co możesz zrobić, aby Twoja strona internetowa zyskała popularność.

Co wpływa na widoczność strony?

Chociaż na widoczność strony internetowej wpływa wiele czynników, to jest kilka kroków, które można podjąć w celu zwiększenia potencjału wyszukiwania. Należy pamiętać jednak o tym, że nic nie przyniesie tak dobrych efektów jak powierzenie zadania pozycjonowania strony internetowej specjaliście. Specjalista dysponujący odpowiednią wiedzą i umiejętnościami może podjąć wiele działań związanych zarówno z optymalizacją strony, jak również działaniami prowadzonymi off-site. Warto jednak wiedzieć, z czym wiążą się takie działania. Przyjrzyjmy się zatem kilku wybranym aspektom związanym z pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych.

Projekt strony internetowej

Dobra strona internetowa to taka, która szybko się ładuje i nie sprawia problemów przy posługiwaniu się nią na urządzeniach mobilnych. Projektując stronę internetową i dobierając do niej treści, warto się zastanowić, czego sami byśmy na niej szukali. Strona powinna być przede wszystkim czytelna, przyjemna w odbiorze i funkcjonalna. Chodzi o to, żeby odwiedzającemu użytkownikowi ułatwić zrealizowanie zadania, które chce wykonać.

Słowa kluczowe

W pozycjonowaniu stron internetowych duże znaczenie ma odpowiedni dobór słów kluczowych. Dobrze dobrane słowa określają precyzyjnie to, co znajduje się na stronie. Wybrane frazy powinny być używane naturalnie. Jeśli używane słowa będą brzmiały sztucznie, Google może sklasyfikować treść, jako tę niskiej jakości. Przesycanie nimi tekstu również nie ma sensu – lepiej użyć mniej fraz kluczowych, w naturalny i przyjazny użytkownikowi sposób.

Opis strony

Opis strony ma pomóc zarówno Google, jak i użytkownikowi, określić tematykę strony i zachęcić do wejścia na nią. Powinien być zwięzły – optymalna długość to pomiędzy 150-160 znaków ze spacjami. Description wyświetla się pod wynikiem wyszukiwania Twojej strony. Czasami Google samo wybiera najtrafniejszy według wyszukiwarki opis z fragmentu treści na stronie. Dobrze, żeby opis był rozwinięciem tytułu strony lub podstrony. W description warto użyć słów, które zachęcą użytkownika do działania, takich jak ,,spróbuj’’, ,,dowiedz się’’ lub przedstawić mu krótko wymierne korzyści, które uzyska, wchodząc na stronę, czy korzystając z oferty.

Profil linkowy

Linkowanie na innych stronach jest jednym z działań podejmowanych w ramach pozycjonowania strony internetowej. Ma to na celu wskazywanie wyszukiwarce i użytkownikom, że strona jest wartościowa. Linki do swojej strony warto umieszczać na social mediach, forach i blogach tematycznych, związanych z branżą strony. Tu również trzeba zadbać o to, aby budowany profil był naturalny i dobrej jakości.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Pro Pozycje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.