Nawiązywanie współpracy z agencją marketingową online.
Kategorie:

Kiedy nawiązać współpracę z agencją marketingu online i ile to kosztuje?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Rzeczywistość pandemiczna zmusiła nawet najbardziej ortodoksyjnych przedsiębiorców do przeniesienia biznesu w nowy wymiar – do Internetu. Odnajdują się w nim z różnym skutkiem. Podobnie zresztą jak ci, którzy istnieją tam od lat. Ten, kto choć raz spróbował promować swoją firmę w Internecie, wie, że nie wystarczy założyć fanpage’a na Facebooku czy Instagramie. Sukcesu nie gwarantuje też firmowa strona www. Nie wystarczy jej posiadać, żeby oczekiwać, że tabuny klientów rzucą się na Wasz produkt lub usługę. Ponadto, globalizacja spowodowała, że niektórzy przedsiębiorcy muszą mierzyć się z konkurencją nie tylko osiedlową, ale i z całego świata. Dzisiaj, aby coś sprzedać, trzeba się wyróżnić, a żeby się rozwijać, trzeba zbudować całą strategię marketingową. I dotyczy to zarówno tych, którzy dopiero co rozpoczęli działalność na własny rachunek, jak i tych, których marka jest już rozpoznawalna. Jak zabrać się za tę część biznesu?

Rzeczywistość pandemiczna zmusiła nawet najbardziej ortodoksyjnych przedsiębiorców do przeniesienia biznesu w nowy wymiar – do Internetu. Odnajdują się w nim z różnym skutkiem. Podobnie zresztą jak ci, którzy istnieją tam od lat. Ten, kto choć raz spróbował promować swoją firmę w Internecie, wie, że nie wystarczy założyć fanpage’a na Facebooku czy Instagramie. Sukcesu nie gwarantuje też firmowa strona www. Nie wystarczy jej posiadać, żeby oczekiwać, że tabuny klientów rzucą się na Wasz produkt lub usługę. Ponadto, globalizacja spowodowała, że niektórzy przedsiębiorcy muszą mierzyć się z konkurencją nie tylko osiedlową, ale i z całego świata. Dzisiaj, aby coś sprzedać, trzeba się wyróżnić, a żeby się rozwijać, trzeba zbudować całą strategię marketingową. I dotyczy to zarówno tych, którzy dopiero co rozpoczęli działalność na własny rachunek, jak i tych, których marka jest już rozpoznawalna. Jak zabrać się za tę część biznesu?

Agencja marketingowa – czy dla każdego?

Biorąc się za marketing firmowy, przedsiębiorca ma cztery drogi do wyboru. Po pierwsze może zająć się nim osobiście – jeśli umie…, jeśli ma na to czas…, jeśli ma pieniądze na naukę na własnych błędach…  Zaplanowanie strategii marketingowej wymaga ogromnej wiedzy i nieustannego bycia na bieżąco – w trendach, social mediach i ich funkcjach, narzędziach Google, działaniach SEO. Trzeba opanować obsługę wielu specjalistycznych programów np. graficznych. Jednak przede wszystkim należy posiadać wiedzę na temat tego, jakie działania podjąć i ile wydać na nie pieniędzy, żeby były one skuteczne i opłacalne – a to już kwestia doświadczenia. Jest to z pewnością zajęcie 24/7, a przecież nie samym marketingiem firma żyje.

Po drugie, może zatrudnić specjalistę do spraw marketingu. Z pewnością jedna osoba nie będzie posiadała takiej wiedzy i możliwości jak agencja marketingowa, zatrudniająca specjalistów z wielu dziedzin, ale odciąży właściciela i może okazać się tańszą alternatywą dla usług agencji.

Po trzecie, może skorzystać z usług agencji marketingowej online. Takie rozwiązanie jest najlepszym wyjściem dla firm wykazujących obroty między 0,5-20 mln zł rocznie. Wykwalifikowani i doświadczeni pracownicy agencji przejmują wówczas większość obowiązków, m.in.: nadzorują istniejące kampanie reklamowe, weryfikują ich skuteczność, planują i tworzą content, czyli podstawową strategię pozyskiwania klientów, publikują i dbają o spójność wizualną komunikatów, analizują trendy rynkowe.

Po czwarte, może zbudować cały dział marketingu w swojej firmie, ale opłacalność takiego działania kalkuluje się w firmach z obrotami powyżej 20 mln zł rocznie.

Czy stać mnie na reklamowanie mojej marki?

A może lepiej zapytać: czy stać mnie na bierność w tej kwestii? Jeśli wydaje ci się, że skoro istniejesz na rynku od dłuższego czasu, Twoja marka jest rozpoznawalna i posiadasz grupę stałych klientów, więc nie musisz inwestować w kampanie reklamowe, to jesteś w wielkim błędzie. O ile raczej nie poleca się współpracy z agencją marketingową na początku działalności, gdy nie ma jeszcze na to zaplecza finansowego, o tyle firma o ugruntowanej pozycji powinna z takiej opcji skorzystać, jeśli chce się rozwijać i zwiększać sprzedaż.

Za usługi profesjonalnej agencji marketingowej online trzeba zapłacić około 2,5 tys. zł miesięcznie netto. Co najmniej drugie tyle należy doliczyć na wykupienie reklam w Internecie. Przyjmując, że budżet na marketing powinien stanowić od 5% do 25% całego przychodu firmy, łatwo policzyć, że współpraca z agencją to rozwiązanie dla firm, które obracają rocznie kwotą minimum 300 tys. zł – optymalnie 0,5 mln zł.

Nie jest to z pewnością tania inwestycja, ale dobrze poprowadzona kampania marketingowa jest w stanie zwrócić się kilkukrotnie. Nikt też nie obiecuje, że pracownicy agencji wystrzegą się błędów, bo aby znaleźć „złoty środek” dla danej firmy potrzeba pracy metodą prób i błędów. Nikt nie jest w stanie przewidzieć w 100% jakie działania marketingowe okażą się najbardziej skuteczne. Z pewnością jednak profesjonalistom zajmie to mniej czasu niż niedoświadczonemu właścicielowi. Proces wdrożenia kampanii marketingowej przez agencję zajmuje około 2-3 miesięcy, samodzielne działania potrafią go rozciągnąć nawet na 3-4 lata. A więc ponawiam pytanie: czy stać cię na to, aby nie podjąć współpracy z agencją marketingową online?

źródło grafiki: https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/brazowe-oprawione-okulary-905163/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.