Zakupy
Kategorie:

Jak wpływać na wybory swojego klienta?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Poznanie i zrozumienie decyzji zakupowych klientów jest kluczem do dopasowania się do ich wymagań, a tym samym do zwiększenia zysków w firmie.

Artykuł partnera

Niezależnie od branży, w jakiej działamy, nasze powodzenie zależy od jednego czynnika – od klientów, a dokładnie od ich zadowolenia. Właśnie dlatego przy tworzeniu firmy i przy podejmowaniu kluczowych decyzji dotyczących jej przyszłości tak ważne jest poznanie grupy docelowej, do której chcemy kierować usługi i produkty.

Klienci poszukują nie tylko niskich cen

Wielu przedsiębiorców myśli, że tym, co kieruje zachowaniami konsumentów, są w szczególności niskie ceny. Rzeczywiście, wielu z nich decyduje się na produkty czy usługi wyróżniające się tą najniższą ceną, niemniej jednak nie jest ona często decydująca.

Na zadowolenie z danej oferty wpływa także szereg innych czynników, w tym między innymi jakość obsługi, dostępny asortyment, szybkość realizacji transakcji, dodatkowe bonusy, na przykład takie jak programy lojalnościowe i wynikające z nich korzyści, na przykład specjalne rabaty czy gratisowe gadżety.

Kreuj wybory swoich klientów

Przedsiębiorcy mogą nie tylko dopasowywać się do wyborów klientów, ale również mogą efektywnie na nie wpływać. Kreowanie wyborów swoich klientów bazuje w szczególności na poznaniu ich potrzeb. Strategicznie prowadzone kampanie marketingowe mają tutaj szczególne znaczenie, ponieważ dzięki nim firma jest w stanie dotrzeć do klienta jeszcze skuteczniej i sprawić, że podejmie on oczekiwaną decyzję zakupową.

W zakresie przedsiębiorcy często bazują na specjalistycznych narzędziach, na przykład takich jak ZenCard. To zaawansowane narzędzie przeznaczone do tworzenia programów lojalnościowych działające na terminalach płatniczych. ZenCard pozwala na lepsze zrozumienie zachowań klientów oraz na budowanie długotrwałych relacji wraz z nimi. Zachęca do kolejnych wizyt i większych zakupów dzięki personalizowaniu ofert, a także atrakcyjnym nagrodom. W efekcie zmniejsza koszty prowadzenia działań marketingowych, a także zwiększa obroty firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.