Ikona instagram na telefonie.
Kategorie:

Instagram – jak zacząć swoją przygodę w Social Media?

Instagram nieustannie zyskuje coraz większą popularność. Zwiększająca się liczba użytkowników oraz wzrost ich aktywności otwiera przed nami drzwi zyskania popularności w tym medium społecznościowym. Aby jednak to się udało należy przestrzegać kilku zasad, które mogą okazać się kluczem do sukcesu.

Rozpoczęcie swojej działalności na Instagramie powinno rozpocząć się od koncepcji, która będzie głównym nurtem naszego konta. Wyróżniamy kilka typów najbardziej popularnych tematyk. Są to profile:

  • lifestyle – najbardziej powszechna tematyka profili. Polegają na pokazywaniu obserwatorom swoich pasji, pracy i życia codziennego.
  • studygram – jest to typ profilu, który polega na przedstawianiu swojej edukacyjnej drogi. Kiedyś byli to głównie studenci medycyny lub kandydaci na kierunek lekarski. Obecnie jednak konta tego typu prowadzone są uczniów i studentów niemal wszystkich kierunków.
  • bookstagram – profile, które skupiają się na recenzowaniu książek.

Pomimo tego, że istnieją pewne umowne kategorie profili, warto mieć na uwadze, że najbardziej doceniane zostają nowe, nieoczywiste pomysły. Aplikacja umożliwia wybór kilku rodzajów kont. Chcąc rozwijać swój profil warto skorzystać z konta profesjonalnego. Korzyścią jest dostęp do dużej ilości statystyk na temat naszego profilu. Będą one dla nas ważną wskazówką na temat dalszego rozwoju.

Jak działa Instagram?

Pomysł na profil to dopiero początek. Prowadząc konto na Instagramie najważniejsza jest jak największa aktywność, systematyczność oraz integracja z fanami. Promowanie Instagrama powinno odbywać się w wielu formach.

Najbardziej pierwotne i oczywiste jest dodawanie zdjęć. Jednak i tutaj należy przestrzegać kilku zasad. Zdjęcia powinny być dodawane systematycznie i współgrać ze sobą, tworząc tym samym estetyczną szatę całego profilu. Aby to uzyskać i zwiększyć atrakcyjność naszych zdjęć możemy stosować filtry. Dostępne są one na takich stronach jak foto-filtry.pl. Pod zdjęciem możemy dodać krótki opis. Może to być również dłuższy opis tematyczny np. na temat naszej pasji, naszych sposobów na uczenie się lub recenzja ostatnio przeczytanej książki. Pod każdym zdjęciem koniecznie należy umieścić 10-15 hasztagów oddających tematykę profilu, zdjęcia i tekstu. Ułatwią one nowym osobom natrafienie na nasz profil. Do każdego zdjęcia warto dodawać lokalizację wykonania zdjęcia lub nawet lokalizacji, w której obecnie się znajdujemy.

Obecnie na Instagramie równie chętnie jak zdjęcia oglądane są relacje. Relacje to „lżejsza” forma kontaktu z użytkownikami obserwującymi nasz profil. W relacjach warto umieszczać krótkie ankiety czy też okienka na umieszczanie pytań od widzów. Zwiększa to naszą interakcję z fanami. Naszą relację możemy także wzbogacić o muzykę. O tym jak to zrobić można przeczytać na stronie https://foto-filtry.pl/jak-dodac-muzyke-do-relacji-na-instagramie/.

Instagram umożliwia także prowadzenia transmisji na żywo. Co więcej, od pewnego czasu możliwe jest prowadzenie tychże transmisja wraz z innymi użytkownikami. Taka współpraca między twórcami znacznie zwiększa szanse na pozyskanie nowych obserwujących. W swoich relacjach warto także czasem oznaczyć jakąś popularną na Instagramie osobowość. Zdarza się, że osoba taka odwdzięcza się udostępnieniem naszego profilu, a to dla nas duża szansa.

Prowadzenie konta na Instagramie to duża przyjemność i świetna zabawa. Jest to również szansa na poznanie wielu ciekawych, wartościowych i wpływowych osób. Z czasem, gdy nasz profil stanie się dostatecznie popularny, może nam również przynieść profity finansowe. Warto spróbować swoich sił i rozpocząć przygodę z Instagramem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.