Korzystanie z reklamy Google w firmie
Kategorie:

Ile kosztuje reklama w Google?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Planując działania marketingowe wokół naszej marki oraz produktów, zazwyczaj stajemy przed dokonaniem wyboru na temat kanału promocji naszej firmy. W wielu przypadkach, skorzystanie z reklamy w Google może okazać się sukcesem marketingowym dla firmy. Stosunkowo prosty i elastyczny system reklamy może zaoferować wiele przedsiębiorcom, pragnącym dotrzeć do większej ilości klientów.

Należy zaznaczyć, że reklama oferowana przez Google nie jest ściśle określonym produktem, którego wartość jest stała. Jak w wielu przypadkach, kampania marketingowa podlega indywidualnej cenie w zależności od produktu, grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć, czy długości trwania samej kampanii. Wiadomo, że reklama, na którą przeznaczono zdecydowanie zbyt niski budżet, osiągnie zdecydowanie mniejsze efekty niż w przypadku, gdy koszty kampanii zostaną odpowiednio oszacowane dla danego przypadku. Ale od początku.

Czym jest Google Ads i jak działa?

Mówiąc prosto, jest to system, pozwalający na emisję reklam w formie tekstowej, zdjęciowej, a nawet wideo i wyświetlane są między innymi w obszarze wyszukiwarki Google. Reklamy te pojawiają się na górze wyników wyszukiwań w momencie, gdy wyszukiwanie dotyczy słów kluczowych określonych w kampanii. A zatem jest to model reklamy, którego odbiorcą ma być konkretny typ klienta. A dokładniej ujmując – klienta poszukującego produktów, które chcemy mu zaoferować.

Czy warto skorzystać z usług agencji reklamowej?

Reklama w Google oferuje samodzielne prowadzenie swojej kampanii reklamowej. Czy oznacza to jednak, że warto podjąć tego typu działania marketingowe na własną rękę? Wiele agencji reklamowych oferuje swoje usługi w zakresie tego systemu reklamy. Zazwyczaj są one bardzo dobrze obeznane z narzędziami, które oferuje Google oraz posiadają doświadczenie w tego rodzaju działaniach. I mimo, że skorzystanie z usług zewnętrznej firmy może wygenerować dodatkowe koszty, to ta decyzja może okazać się więcej warta, niż w przypadku podjęcia się tego typu marketingu na własną rękę.

Jaki budżet przeznaczyć na reklamę Google?

Google Ads nie określa zarówno minimalnej, jak i maksymalnej kwoty, jaką możemy przeznaczyć na naszą kampanię reklamową. Daje to z jednej strony dużą swobodę wyboru, lecz z drugiej – potrafi zdezorientować. Oczywiście wielkość budżetu, który powinniśmy przeznaczyć na marketing różnić się będzie w zależności od celów, jakie chcemy osiągnąć. Kampania Google Ads opiera się na słowach kluczowych, a więc im bardziej popularne jest słowo kluczowe, którego chcemy użyć, tym reklama okazuje się droższa. Na koszt reklamy w Google składa się:

  • zadeklarowana maksymalna kwoty za kliknięcie,
  • wynik jakości reklamy

Jeśli zdecydujemy się na skorzystanie z usług agencji reklamowych, to z pewnością możemy liczyć na profesjonalne oszacowanie kosztów reklamy w Google. Im większy obszar naszej działalności, a tym samym większa grupa odbiorców, do których chcemy dotrzeć, tym proponowany budżet będzie się zwiększać. Jeśli prowadzimy niedużą firmę o lokalnym obszarze działania powinniśmy przygotować budżet ok. 1000zł miesięcznie, by liczyć na zadowalające efekty naszej reklamy. Zaś w przypadku działalności prowadzonej na obszarze całego kraju, kwota ta może wzrosnąć do 3 tyś zł na miesiąc lub nawet więcej. Mimo wszystko, inwestując w reklamę, oczekujemy, że przyniesie ona zadowalające nas efekty. Dlatego decydując się na zmniejszenie budżetu, przeznaczanego na marketing, powinniśmy mieć na uwadze, że może się to wiązać z mniejszymi efektami kampanii reklamowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.