Kobiety działają nad strategią marketingową
Kategorie:

Holistyczna strategia marketingowa 360 stopni

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Burza mózgów i entuzjazm – co, jak, kiedy i za ile zamierzasz zrobić w wypromowaniu firmy, produktu lub usługi – wszystko warto zebrać i utworzyć plan. Po dodaniu analizy rynku i konkurencji, budżetu, oraz harmonogramu, uzyskasz spójną strategię marketingową aktualną przez cały rok. Jeżeli planujesz zintegrowane działania w różnych kanałach komunikacji, twój plan przyjmie postać strategii marketingowej 360 stopni. Tak w skrócie wygląda tworzenie najważniejszego dokumentu w pracy każdego marketingowca.

Strategia marketingowa i budżet na reklamę

Kształt strategii marketingowej w dużej mierze zależy od budżetu. Czy można planować działania bez posiadania określonej sumy pieniędzy na reklamę? Tak, jest wiele sposobów, które można wykorzystać bez kosztów. Na takim działaniu opiera się cross promotion z innymi markami, które mają podobne cele i tę samą grupę docelową lub wymiana barterowa.

Aktywność w social mediach, wysyłkę cyklicznych newsletterów, bazę danych i wiele innych działań marketingowych można prowadzić, nie posiadając środków w budżecie, lub przy niewielkich nakładach finansowych. Zupełnie innego charakteru i znaczenia nabiera strategia marketingowa opracowana przez agencję reklamową, firmę PR lub dom mediowy.

Współpraca z agencją reklamową

Współpraca z profesjonalną firmą, która przygotuje strategię marketingową, zazwyczaj opiera się na z góry określonym budżecie. Konieczne jest przygotowanie analizy zewnętrznej i wewnętrznej, oceny działań konkurencji, wyłonienie grupy docelowej, a także sprecyzowanie mocnych i słabych stron marki. Niezbędnym owocem współpracy działu marketingu z agencją jest strategia komunikacji. Na jej podstawie tworzy się hasła, teksty i ogólnie określa przekaz marketingowy, który popłynie w stronę odbiorców. Warto wspomnieć o sferze wizualnej i tworzeniu identyfikacji wizualnej, nazywanej przez agencje Corporate Identity.

Strategia marketingowa

Kto tworzy strategię marketingową 360 stopni?

Nad przygotowaniem strategii marketingowej 360 stopni pracuje sztab specjalistów. Zintegrowane działania muszą być oparte na holistycznej strategii dotyczącej reklamy, komunikacji i ogólnie mówiąc marketingu. Założenia 360 stopni zakładają, że wszystkie kanały promocji są spójne. Najskuteczniejsze oddziaływanie na odbiorcę musi być ze sobą zintegrowane, wtedy cechuje się największym impaktem.

Do powstania dobrej strategii marketingowej przyczyniają się stratedzy, zatrudnieni w agencji reklamowej. Z ich pracy korzysta cały zespół tworzący kampanie, m.in. copywriter odpowiedzialny za ideę kreatywną, specjaliści z działu kreacji i promocji sprzedaży, media, e-marketing, social media i wielu innych.

Strategia marketingowa pozwala także wewnętrznie pracownikom zrozumieć idee i cele marki. Dzięki temu podejmowane działania mają bardziej spójny i uporządkowany charakter. Przyjęty przez zarząd firmy dokument, pozwala skupić się na perspektywach, jakie ma przed sobą firma. Więcej o tworzeniu strategii marketingowej przeczytasz na stronach portalu marketinglink.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.