Mężczyzna korzysta z google analytics na laptopie
Kategorie:

Google Analytics – po co, dlaczego, dla kogo?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Google Analytics to jedno z popularniejszych narzędzi Google, które używane jest przed niezliczoną ilość podmiotów z każdego obszaru biznesowego. Pozwala mierzyć ruch i zachowanie użytkowników w konkretnym serwisie internetowym. Dlaczego warto to robić? Co dzięki temu można zyskać? Dowiedzmy się!

Google Analytics – uniwersalne narzędzie o genialnych możliwościach

Google Analytics to niezwykłe narzędzie, gdyż mierzy zachowanie każdego użytkownika, który pojawi się w serwisie. To możliwe za sprawą specjalnego kodu śledzącego. Dzięki temu, że pobiera on informacje z plików Cookies zapisanych na urządzeniu odwiedzającego, dokładnie wie, w jakim miejscu znajduje się użytkownik, skąd przychodzi na naszą stronę, co na niej robi itd.

Największą siłą Google Analytics jest uniwersalność, ponieważ każdy, kto posiada własną stronę internetową, może korzystać z możliwości, jakie zapewnia to urządzenie. Nie trzeba mieć, nie wiadomo, jak dużego serwisu, czy opłacać co miesiąc kosztowną subskrypcję – nie, nic z tych rzeczy, Google Analytics dostępny jest dla wszystkich!

Wystarczy tylko założyć konto Google, zalogować się w narzędziu Google Analytics i umieścić kod śledzenia we własnej witrynie. Żeby uzyskać jak najbardziej miarodajne wyniki i korzystać z danych, które są dla nas najważniejsze, powinniśmy zastosować odpowiednie filtry. Pozwolą nam sprawdzić, jaka jest rentowność naszego biznesu, czy przynosi zyski, z jakich miejsc przychodzą do nas użytkownicy itp.

Google Analytics – i wiesz wszystko o użytkownikach

W niezwykle konkurencyjnym środowisku online wiedza o użytkownikach, którzy odwiedzają naszą witrynę, jest na wagę złota. Nie trzeba o tym chyba przypominać nikomu, kto działa w biznesie internetowym. To bardzo ważne niezależnie od tego, jaką działalność prowadzimy. Wspólnym celem każdej z nich jest pozyskiwanie klientów, ale równie ważne jest też to, by utrzymać ich we własnej witrynie, oferując im pomoc, zapewniając produkty, jakich rzeczywiście poszukują. 

Google Analytics wymiernie w tym pomaga, dostarczając kluczowych informacji o użytkownikach – ich wieku, płci, rodzaju urządzenia, z którego korzystają, przeglądając naszą stronę, godzinie odwiedzin itd. Te informacje są na wagę złota, gdyż na ich podstawie łatwo stworzyć adekwatną do ich potrzeb kampanię reklamową. Zebrane dane pozwolą skutecznie do nich dotrzeć przekazem i atrakcyjną ofertą.

Skuteczna sprzedaż tylko z Google Analytics

Śledzenie sprzedaży w sklepie internetowym to czynnik, który może stanowić o przewadze w biznesowym wyścigu. Dzięki takim działaniom jak mierzenie, szacowanie i porównywanie różnych rozwiązań można skutecznie zoptymalizować sprzedaż – nie tylko zdobywać klientów i utrzymywać przy sobie stałych odbiorców naszych produktów, ale i z sukcesami walczyć z konkurencją. Z Google Analytics to naprawdę łatwo, bo za sprawą opcji E-Commerce możemy działać jeszcze efektywnie.

Wystarczy wybrać do analizy produkty, ich dostępność i cenę, żeby przekonać się, jak bardzo skuteczna jest ich sprzedaż. To pozwala dokładnie oszacować cele biznesowe, które są dla nas ważne. Oceniając ruch użytkowników i ich zainteresowanie naszymi produktami łatwiej zaplanować adekwatne działania w przyszłości, bez ryzyka finansowych strat. Biorąc to pod uwagę, nie ulega wątpliwości, że Google Analytics stanowi jeden z najistotniejszych elementów planowania sprzedaży w internecie. 

Jeśli nigdy nie korzystaliśmy z Google Analytics, czas to zmienić i poznać możliwości, jakie zapewnia to intuicyjne, uniwersalne i łatwe w obsłudze narzędzie analityczne. Zawarte w powyższym artykule informacje to absolutne podstawy. Zdecydowanie więcej dowiemy się z tego artykułu: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/46/google-analytics-dla-poczatkujacych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.