Mężczyzna korzysta na laptopie z narzędzi do monitorowania cen
Kategorie:

Dlaczego warto korzystać z narzędzi do monitorowania cen e-commerce?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Rynek e-commerce powiększa się z roku na rok, dając sprzedawcom coraz większe możliwości poszerzania rynku i zdobywania nowych klientów. Wiąże się to jednak z rosnącą konkurencją, z którą trzeba rywalizować na wielu płaszczyznach, m.in. jakości obsługi, dostępności produktów, ale przede wszystkim atrakcyjnej ceny. W tym kontekście zawsze o krok przed konkurencją pozwalają być narzędzia do monitoringu cen e-commerce. Przekonaj się, dlaczego nie powinno zabraknąć ich w Twoim sklepie.

Na początek – znaczenie ceny w e-commerce

Okazuje się, że cena jest jedną z kluczowych zmiennych, która decyduje o tym, czy klient dokona zakupu w Twoim e-sklepie, czy uda się do konkurencji. Jako że kupujący w sklepach mają bardzo ułatwione zadanie w czasie porównywania ofert różnych e-commerce’ów, cena ma znacznie większe znaczenie niż w sprzedaży stacjonarnej, gdzie niekorzystna cena może mieć mniejszą wagę niż jakość obsługi, dostępność produktów czy umiejętności perswazyjne sprzedawcy.

Właśnie dlatego polityka cenowa jest tym, co powinno stanowić podstawę sprzedaży w e-commerce. Trudno jednak prowadzić ją na bazie manualnie pozyskiwanych danych, których ilość ze względu na liczbę konkurencyjnych sklepów i ich dynamiczne działania w zakresie cen jest olbrzymia.

Jakie informacje dostarczy Ci narzędzie do monitoringu cen e-commerce?

Aby móc skutecznie odpowiadać na ruchy konkurencji w zakresie cen, trzeba mieć szczegółowy ogląd sytuacji i znać swoją pozycję względem sklepów, które oferują podobne produkty. Śledzenie cen produktów z automatycznymi narzędziami do monitoringu dostarczy Ci zawsze aktualne dane na temat:

  • konkurencyjności Twojej oferty;
  • pozycji, jakie Twoja oferta zajmuje w rankingach porównywarek cenowych;
  • liczby konkurencyjnych ofert;
  • najtańszej oferty na rynku;
  • dostępności produktów w konkurencyjnych sklepach.

Co możesz zrobić z tymi informacjami?

Zebrane dane posłużą Ci do prowadzenia polityki cenowej, która umożliwi wyprzedzenie konkurencji pod względem atrakcyjności oferty lub po prostu realizowanie zakładanych celów, które są z nią bezpośrednio związane. Jeśli z powodu np. dużych kosztów nie możesz pozwolić sobie na zaoferowanie najniższej ceny na rynku, monitoring cen pozwoli Ci m.in. utrzymywać zakładane pozycje lub utrzymywać się przed bezpośrednim konkurentem.

Nie tylko obniżki cen

Jeśli optymalizacja polityki cenowej kojarzy Ci się wyłącznie z obniżkami, to monitoring cen Dealavo bardzo szybko uświadomi Cię, że zwiększać zyski możesz także poprzez podwyżkę cen, która nie spowoduje odpływu klientów. Jak to możliwe?

  • Kiedy Twoja oferta jest wyraźnie tańsza niż kolejna w rankingu, możesz podnieść marżę, zbliżając się do kolejnej pozycji, ale nie przewyższając tej ceny.
  • Jeśli u Twojej konkurencji występuje chwilowy brak towaru, możesz podnieść cenę, będąc w danym momencie jedynym sklepem , który oferuje dany produkt.

Finalny cel – zwiększanie zysków

Wszystkie dane pochodzące z monitoringu cen oraz działania, jakie podejmujesz na ich podstawie, prowadzą do jednego celu – zwiększenia zysków ze sprzedaży. Automatyczny monitoring cen podpowie Ci, czy korzystniej będzie robić to poprzez obniżki i zwiększanie wolumenu sprzedaży, czy też podnosząc marżę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.