Kobieta pracująca w agencji eventowej
Kategorie:

Czym zajmuje się agencja eventowa?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Duża konkurencja na rynku niejako wymusza kreatywne podejście do marketingu. Jednym ze świetnych narzędzi promocyjnych są zaś eventy – różnego rodzaju wydarzenia sponsorowane przez firmy. Ich organizacją zajmuje się agencja eventowa. Dowiedz się, co dokładnie należy do jej obowiązków i kiedy warto ją zatrudnić!

Duża konkurencja na rynku niejako wymusza kreatywne podejście do marketingu. Jednym ze świetnych narzędzi promocyjnych są zaś eventy – różnego rodzaju wydarzenia sponsorowane przez firmy. Ich organizacją zajmuje się agencja eventowa. Dowiedz się, co dokładnie należy do jej obowiązków i kiedy warto ją zatrudnić!

Agencja eventowa, czyli co?

Najprościej można skategoryzować agencję eventową jako firmę, która zajmuje się organizowaniem różnego rodzaju imprez i wydarzeń. Zazwyczaj jej zleceniodawcami bywają zarówno inne firmy, instytucje czy organizacje, jak i osoby prywatne. Pod pojęciem „eventy” kryje się zaś mnóstwo różnorodnych wydarzeń – od konferencji i szkoleń, poprzez prezentacje produktów czy imprezy integracyjne, skończywszy na galach, jubileuszach i imprezach masowych. Nie muszą to być spędy na kilkuset gości. Agencja eventowa bywa niezwykle przydatna również przy organizowaniu kameralnych, niewielkich spotkań, które jednak powinny być dopracowane w każdym calu.

Działania agencji pomagają zagospodarować budżet na event marketing (marketing wydarzeniowy). To coraz popularniejsze narzędzie komunikacji marketingowej, które pomaga nawiązywać więzi z klientami, budować wizerunek firmy i zwiększać zasięg jej oddziaływania.

W czym pomoże Ci agencja eventowa?

Chciałbyś zorganizować niewielką imprezę dla pracowników, szkolenie wyjazdowe, a może prezentację nowego produktu? W żadnym z tych przypadków nie musisz działać samodzielnie. Przygotowanie takich wydarzeń to nie lada wyzwanie, szczególnie dla kogoś z niewielkim doświadczeniem w tym kierunku. Właśnie dlatego warto zatrudnić agencję eventową. Kraków czy Gdańsk, Warszawa czy Wrocław – tego typu firmy działają w całym kraju. Co ważne, zazwyczaj pomagają organizować również wydarzenia wyjazdowe. Dlatego konferencja w Zakopanem czy impreza integracyjna nad morzem to żaden problem, niezależnie od Twojej lokalizacji.

Zakres usług, jakie realizuje agencja eventowa, jest bardzo szeroki i obejmuje kompleksowe planowanie oraz realizację wydarzenia. Należą do nich:

  • kreacja – wymyślanie wydarzeń i sposobów na zrealizowanie pomysłów klienta, przygotowywanie koncepcji, opracowywanie formuły eventu, przygotowywanie scenariuszy, dobór atrakcji, oprawy wizualnej itd.;
  • produkcja – właściwa organizacja wydarzeń obejmująca poszukiwanie i przygotowanie obiektu, zaplecze techniczne, obsługę, kierowanie i zarządzanie eventem oraz zaangażowanymi w jego organizację osobami;
  • consulting – konsultacje związane z organizacją wydarzeń, optymalizacją kosztów, pozyskaniem finansowania, organizacją, event marketingiem itd.

Co ważne, agencji eventowej można zlecić przygotowanie zarówno całego wydarzenia, jak i jedynie niektórych jego fragmentów czy aspektów. To usługa w pełni dopasowana pod względem zakresu do klienta, jego potrzeb i oczekiwań. Najlepsi realizują nawet najbardziej szalone pomysły swoich zleceniodawców i potrafią do maksimum wykorzystać dostępny budżet.

Event marketing – dlaczego warto?

Dlaczego warto korzystać z usług agencji eventowych i inwestować w event marketing? Ponieważ to się po prostu opłaca! Marketing wydarzeniowy nie jest jeszcze szczególnie popularny w Polsce, ale jego skuteczność jest wysoka. Jedynym warunkiem jest przygotowywanie przemyślanych i dobrze zorganizowanych wydarzeń. Właśnie dlatego warto zatrudnić profesjonalistów.

Agencja eventowa upewni się, że organizacja wydarzenia będzie dopięta na ostatni guzik. Pomoże uzyskać maksymalny efekt przy określonym budżecie i podpowie, jakie rozwiązania zastosować, by impreza zakończyła się pełnym sukcesem. Zadba również o to, by realizacja eventu pokrywała się z wyobrażeniami o nim. Ponadto korzystanie z usług profesjonalnej agencji to oszczędność czasu i energii oraz profesjonalne doradztwo w zakresie event marketingu. Pamiętaj – wydarzenie organizowane przez Twoją firmę zawsze świadczy o niej. Jego sukces może być więc bardzo znaczący dla Twojego biznesu. Współpracując z fachowcami, dajesz sobie zaś największe szanse na pozytywny rezultat!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.