Kobieta zkarta bankową w dłoni kupuje rzeczy przez internet
Kategorie:

Czy opłaca się sprzedaż w internecie?

Wiele osób decyduje się na założenie sklepu internetowego. To także dobry pomysł na rozwój działalności i wówczas sprzedaż online w pewien sposób uzupełnia tę stacjonarną. Choć sama idea jest słuszna, bo przecież klienci coraz więcej zakupów robią w sieci, to jednak na tym tle trzeba będzie się wyróżnić. Dlatego właśnie niezwykle ważna jest optymalna strategia cenowa, atrakcyjna oferta oraz plan sprzedaży. Samo założenie sklepu nie jest trudne – popularnością cieszą się zarówno platformy z gotowymi szablonami, jak i portale aukcyjne. Na początku drogi trzeba jednak rozważyć wiele kwestii, które w pewien sposób mogą odpowiadać za sukces w branży e-commerce. Trzeba będzie na przykład zdecydować się na konkretną strategię cenową. To jedno z narzędzi do stworzenia przewagi konkurencyjnej, ale oczywiście nie jedyne.

Jakie przyjąć strategie cenowe?

Zanim zacznie cię interesować strategia marketingowa, zadbaj o to, by produkty lub usługi, jakie będziesz sprzedawać były jak najwyższej jakości. To właśnie jest kluczowym aspektem w prowadzeniu każdego biznesu. Im bardziej niszowy produkt, tym jego siła przebicia będzie większa. Oczywiście takich niezagospodarowanych terenów jest coraz mniej, ponieważ sam sektor rozwija się bardzo dynamicznie, a przecież chodzi o pozyskanie klientów, którzy zostawią pieniądze. Im bardziej unikalna oferta, tym lepiej. Poza tym warto zadbać o to, by wyróżnić się na tle konkurencji. Jednym z aspektów będą ceny produktu. Klienci chętnie przeglądają internet w poszukiwaniu jak najkorzystniejszej opcji. Poza tym warto pochylić się nad jakością produktu, wyeksponować jego zalety, zadbać o pozycjonowanie w wyszukiwarce oraz dopasować strategie cenowe do potrzeb swoich i rynku.

Co zrobić, by klienci chcieli robić zakupy?

Oczywiście, by klient zrobił zakupy, musi najpierw „przyjść” do naszego sklepu. I dlatego niezwykle ważne jest  pozycjonowanie produktu oraz samej strony. Niezbędna będzie reklama, a internet daje szereg narzędzi, by trafiać do różnych odbiorców – a najlepszej do tych potencjalnie zainteresowanych ofertą oraz oczywiście wyprzedzać konkurencyjne podmioty. Z pewnością cena wpływa na sprzedaż, ale nie jest to jedyny mechanizm, jaki sklepy wykorzystują. W pozycjonowaniu można postawić na kampanie w Google czy w mediach społecznościowych, które są efektywne, a klient po wpisaniu określonych słów kluczowych w wyszukiwarkę powinien szybciej trafić właśnie na naszą stronę. To świetny pomysł szczególnie dla tych, którzy rozpoczynają przygodę z e-commerce. Sklepy chętnie inwestują także w content marketing – czyli szereg działań związanych z marką i produktami, które różnymi drogami trafiają do klientów. Ciekawym pomysłem jest na przykład prowadzenie bloga na stronie. Samo pozycjonowanie również sprawia, że udaje się uzyskać wysokie wyniki wyszukiwania, a to może sprawiać, że klienci będą częściej do nas zaglądać, a to, jaką politykę cenową wpłynie na konkretne zakupy.

Ciekawe promocje czy strategia niskich cen?

Warto też pamiętać, że tak jak w tradycyjnej sprzedaży w sieci też działają podobne mechanizmy, które zachęcają klientów do zakupów. Niektóre sklepy obniżają ceny produktów, inne oferują darmową przesyłkę okazjonalnie lub też powyżej konkretnej kwoty na rachunku. Skutecznym wabikiem są oczywiście wszelkie promocje takie jak na przykład zniżka na kolejny produkt lub trzeci produkt za darmo oraz wszelkiego rodzaju gratisy. Wówczas często wysoka cena nie przeszkadzaj klientowi w zrobieniu zakupów, ponieważ dostrzega on fakt, że transakcja mu się opłaca. Taki mechanizm sprawdza się na przykład przy towarach limitowanych, gdy oferta jest ograniczona czasowo lub ilościowo. To sprawia, że chęć zakupu jest jeszcze większa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.