karta podarunkowa jako prezent zapakowana w pudełko
Kategorie:

Czy karty podarunkowe pomagają w pozyskiwaniu nowych klientów?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Często karty podarunkowe są postrzegane jako elementy programów lojalnościowych. Jednak czy rzeczywiście to ich jedyna funkcja? Programy z założenia mają utrzymać stałych klientów, a nie pozyskiwać nowych. Natomiast wiele wskazuje na to, że karty wykazują potencjał również w tej drugiej kwestii.

Często karty podarunkowe są postrzegane jako elementy programów lojalnościowych. Jednak czy rzeczywiście to ich jedyna funkcja? Programy z założenia mają utrzymać stałych klientów, a nie pozyskiwać nowych. Natomiast wiele wskazuje na to, że karty wykazują potencjał również w tej drugiej kwestii.

Karty podarunkowe jako prezenty

W jaki sposób poprzez karty podarunkowe można przyciągnąć nowych klientów? Pierwszym sposobem jest zaprezentowanie karty jako idealnego prezentu. Warto w ten sposób promować oferowane karty, aby klienci chętnie wręczali je jako prezenty swoim znajomym czy rodzinie. W takiej sytuacji można być w zasadzie pewnym, że przynajmniej część kart trafi do osób, które jeszcze nigdy nie odwiedziły danego sklepu lub zakładu usługowego. Jednak teraz, gdy posiadają darmowe środki na zakupy, prawdopodobnie zdecydują się skorzystać z oferty. Jeśli przypadnie im ona do gustu, będą wracać i ponownie dokonywać zakupów, tym razem już za własne pieniądze.

Należy w tym miejscu podkreślić, że karty podarunkowe jako prezenty sprawdzają się w wybranych branżach. Wydaje się, że w przypadku choćby sklepu spożywczego zupełnie się nie sprawdzą. Mało kto ucieszy się z prezentu w postaci darmowych środków na zakupy w supermarkecie. Jednak jeśli chodzi o drogerię, jubilera, czy SPA, karta podarunkowa przeważnie będzie trafionym prezentem.

Karta podarunkowa jako nagroda

Atrakcyjne karty podarunkowe można również zaoferować jako nagrody. O co chodzi? Dzisiaj w zasadzie każda firma jest obecna w mediach społecznościowych. Warto być tam aktywnym, aby nie stracić kontaktu z klientami. Obecnie promocja w social media to w zasadzie konieczność. Jednocześnie jest to doskonałe narzędzie do pozyskiwania nowych klientów. W mediach społecznościowych możesz stworzyć konkurs z nagrodami, w którym wezmą udział nie tylko klienci firmy, ale również osoby, które dotychczas o niej nie słyszały. Nagrodą w konkursie może być właśnie karta podarunkowa. Jednak aby dotrzeć w ten sposób do klientów trzeba dobrze wypromować konkurs. Warto wykupić promocję postu na Facebooku oraz reklamować konkurs i kartę podarunkową wszelkimi innymi sposobami.

Dlaczego karta podarunkowa jako nagroda to dobry pomysł? Przede wszystkim dlatego, że rzeczywiście może pomóc w pozyskaniu nowych klientów. Sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku karty podarunkowej jako prezentu. Otóż istnieje duża szansa, że w jej posiadanie wejdzie osoba, która wcześniej nie była zaznajomiona z daną marką. Udział w konkursie nic nie kosztuje, zatem możliwe że weźmie w nim udział wiele osób, które nie są przywiązane do marki. W końcu otrzymanie za darmo środków na zakupy jest kuszące dla każdego. Oczywiście pod warunkiem, że oferta jest atrakcyjna. Ponadto ilość środków powinna być dość duża. W przeciwnym razie osoby, które nie czują więzi z marką, prawdopodobnie nie zaangażują się w konkurs. Dlatego też warto poświęcić nieco więcej środków finansowych na przygotowanie atrakcyjnej oferty, która będzie pociągającą nagrodą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.