logo google
Kategorie:

Chcesz rozwinąć firmę? Zadbaj o widoczność strony w Google.

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Jeżeli posiadasz swoją firmę to jej internetowa wizytówka jest kluczowym elementem promocji. Widoczność internetowego portalu w wyszukiwarce Google odgrywa pierwszoplanową rolę w internetowym wyścigu o widoczność. Gdy ktokolwiek wpisze żądaną frazę w rubryce wyszukiwarki i kliknie przycisk „Szukaj”, na ekranie pojawi się lista stron internetowych.

Będą to reklamy opłacone (w wyszukiwarce u góry – odpowiada za nie program Google Ads), następnie naturalne wyniki wyszukiwania (zdecydowana większość wyszukanych pozycji), które nie są na liście pozycji sponsorowanych.

Frazy lokalne

Jeżeli chcesz odnośnik do Twojej strony może pojawić się na liście wyszukiwania poprzez wpisanie przez szukającego frazy lokalnej. Jeżeli przykładowo prowadzisz piekarnię w mieście Bytom, potencjalni klienci mogą wpisywać w rubryce wyszukiwarki „piekarnia bytom”. W taki sposób powyżej wyświetlanej listy wyników pojawi się jeszcze kilka odnośników z miniaturką mapy Bytomia i znacznikami określającymi lokalizację piekarni w Bytomiu. Poniżej pojawią się również adresy firm i numery telefonów do wyszukanych punktów. Dobrze wiedzieć, że wyszukiwarka Google dzięki umiejętności automatycznego lokalizowania użytkownika zaspokoi lokalne potrzeby internauty już po wpisaniu samej frazy „piekarnia”. Google sam „domyśli” się, że chodzi Ci o piekarnię zlokalizowaną w pobliżu miejsca Twojego aktualnego pobytu.

Od czego zależy to, jak dobrze pozycjonujesz stronę internetową swojej firmy?

Teoria na temat źródeł pozycjonowania jest prosta. Pozycjonowanie zależy od czynników związanych z treścią na stronie i jej działaniem, a także czynników związanych z popularnością strony internetowej.

Czynniki związane z treścią na stronie i jej działaniem to jakość optymalizacji kodu HTML, czas ładowania się strony w przeglądarce, rozłożenie, częstotliwość i ogólnie dobór słów kluczowych, częstotliwość dodawania treści, a także ilość i jej unikalność. Nie można również zapomnieć o tym, że szanowana strona firmowa powinna mieć swój odpowiednik w mobilnej aplikacji. Optymalizacja obsługi portalu gra ogromnie ważną rolę w procesie zapoznawania klienta z naszą ofertą.

Jeżeli z kolei mówimy o popularności strony internetowej, bierzemy wtedy pod uwagę liczbę portali internetowych zamieszczających link do naszej witryny. Pierwszoplanową rolę gra również jakość stron zamieszczających odnośniki do naszego portalu, zsumowana liczba linków pochodzących z innych stron internetowych i obecność w mediach społecznościowych.

Jak sumować czynniki wpływające na widoczność strony? Teoria na praktykę…

SEM to w rozwinięciu Search Engine Marketing. SEM oznacza wszystkie działania wykonywane w ramach SEO (Search Engine Optimization – optymalizacja pod silnik wyszukiwarki) oraz PPC (płatna reklama). Wszystko co związane jest z SEM nakierowane jest na zwiększenie ruchu na stronie firmowej, a co za tym idzie często na zwiększenie monetyzacji na stronie internetowej.

SEM to suma SEO oraz PPC

Warto brać pod uwagę składniki dodawania, aby suma która wyjdzie z działania odzwierciedliła się w jak najwyższej widoczności strony. W zasadzie nie ma innego wariantu, gdyż SEM to przede wszystkim logika, później kreatywność i umiejętność prognozowania. Im dłużej zgłębia się to zagadnienie tym bardziej staje się ono przystępne dla kogoś, komu zależy na widoczności strony internetowej. Zgłębiając SEO we wszystkich możliwych aspektach, gospodarując pieniądze na budżet reklamy i planując można spodziewać się naprawdę dobrych rezultatów. Warto wiedzieć, że planowanie jest kluczowym elementem dobrze przeprowadzonej kampanii reklamowej. Znajomość SEO jest nieodłącznym elementem przyszłego sukcesu.

Na pytanie czy dbałość o widoczność strony lepiej jest powierzyć komuś, czy też samodzielnie zmierzyć się z tym zadaniem trzeba odpowiedzieć sobie samemu.

Gdzie można szukać wsparcia jeśli chodzi o zwiększenie widoczności strony internetowej?

Na społecznościowych portalach istnieją grupy, które zrzeszają osoby zajmujące się pozycjonowaniem. Można również zlecić optymalizację i linkowanie firmowej strony firmom, które zajmują sie tym na codzień a więc tym, które mają doświadczenie w pozycjonowaniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.