Coraz częściej walka o pozyskanie klienta wychodzi poza ramy ciągłego obniżania ceny. Doskonałym przykładem takiego stanu rzeczy jest rosnąca rola opakowań w sprzedaży produktów.
O roli opakowania w sprzedaży słów kilka
Marzeniem każdego przedsiębiorcy jest zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów. Niestety żyjemy w erze dużej konkurencji na rynku i walka o klienta jest niezwykle trudna i zacięta. Na decyzję klienta o zakupie coraz częściej ma wpływ nie tyle sam produkt czy też jego cena, ale również opakowanie. Mamy bowiem często z sytuacją, że obok siebie na sklepowej półce znajdują się dwa produkty o identycznej funkcjonalności, jak i cenie. Czynnikiem decydującym o zakupie jednego lub drugiego będzie zatem bardzo często jego opakowanie.
Rola opakowania staje się zatem coraz to bardziej istotna. Z roku na rok trend ten będzie jedynie się umacniał. Wpływ na takowy stan rzeczy ma kilka czynników. Poniżej postaramy się omówić najważniejsze z nich.
Pierwszy to rosnąca rola sprzedaży samoobsługowej. Wielkopowierzchniowe sklepy pojawiają się jak grzyby po deszczu. Przechodząc pomiędzy kolejnymi alejkami klient mija setki produktów. Decyzja o zakupie konkretnego będzie zatem bardzo często dokonywana pod wpływem impulsu. Dobrze zaprojektowane i atrakcyjne wizualnie opakowanie przyciągnie wzrok klienta i zachęci do zakupu.
Kolejny czynnik to rosnąca zamożność samych klientów. Mimo że jesteśmy narodem, który kocha narzekać to nie da się zaprzeczać, że z roku na rok zarabiamy coraz więcej i komfort życia również się podnosi. Klienci dysponują większa kwotą do wydania więc automatycznie będą bardziej skłonni do zapłacenia większej kwoty za produkt, który będzie kojarzyć się z prestiżem, solidnością czy też wygodą. Ładnie zaprojektowane i wykonane opakowanie to właśnie niejako sygnał, że mają do czynienia z takim ekskluzywnym produktem.
Innym czynnikiem jest tutaj wpływ na wizerunek firmy. Charakterystyczny styl czy też kolor opakowań pozwoli od razu rozpoznać daną firmę z grona innych producentów. Będzie zatem pełnić niejako funkcję promocyjną produktu jednocześnie budując wizerunek marki i dbając o branding.
Torby ekologiczne sposobem na przyciągnięcie do siebie klientów
Czynnikiem o jakim warto jeszcze wspomnieć jest rosnąca świadomość ekologiczna klientów. W sytuacji ciągłych informacji o alarmach smogowych warto postawić na ekologiczne opakowania. Oferowane pudełka czy też torby ekologiczne będą miały bowiem duży wpływ na postrzeganie danej marki przez klienta. Udostępniając kupującym swoje produkty w torbach ekologicznych pokazujecie bowiem, że jako marce zależy wam na ekologii i bezpieczeństwie planety. Wielu klientów docenia takie podejście i decyduje się na zakupy właśnie u świadomych ekologicznego aspektu producentów.
Jak zatem widać rola opakowania w sprzedaży jest bardzo istotna i w najbliższych latach ten stan rzeczy będzie się jedynie pogłębiał.