Wydaje się, że influencer marketing można zaliczyć do tych form promocji, których potencjał wciąż nie jest w Polsce w pełni wykorzystywany. Czy powodem takiego stanu rzeczy jest jego niska skuteczność? Wyjaśniamy!
Influencer marketing – czym właściwie jest?
W influencer marketingu dociera się do konsumentów za pośrednictwem influencerów, czyli internetowych osobistości cieszących się zaufaniem swoich odbiorców i mających dzięki temu wpływ na ich opinie i decyzje. Może to być bloger, vloger, gamer, osoba prowadząca profil na Facebooku lub Instagramie itd.
Ten rodzaj promocji może przybierać wiele różnych form, do których zaliczają się m.in.:
- Wpisy sponsorowane,
- Lokowanie produktu,
- Testy i recenzje,
- Unboxingi i tutoriale,
- Linki afiliacyjne,
- Konkursy, give-away itd.
Kluczem do sukcesu jest opracowanie właściwej strategii influencer marketingowej oraz nawiązanie współpracy z odpowiednim twórcą internetowym.
Influencer marketing – dlaczego działa?
Dobrze przeprowadzona kampania influencerska działa i niejednokrotnie pozwala osiągnąć wyniki lepsze niż w przypadku wykorzystania innych form marketingu. Przede wszystkim rekomendacja lidera opinii, którym jest influencer, ma bardzo duży wpływ na decyzje zakupowe jego odbiorców. Wszystko dlatego, że opinia innych jest jednym z tych czynników, którymi kierujemy się przy zakupach najczęściej – jako decydującą wskazuje ją ponad połowa badanych konsumentów.
Inną zaletą wykorzystania influencer marketingu jest przebicie się przez szum informacyjny. Internauci stykają się z różnymi formami reklamy on-line tak często, że zaczynają ją po prostu ignorować – jest to tzw. ślepota bannerowa. Coraz powszechniejszą praktyką jest też instalowanie w przeglądarce wtyczek blokujących reklamy. Informacja o marce lub produkcie wpleciona do filmu ulubionego vlogera czy artykułu blogowego na interesujący odbiorcę temat jest przyjmowana ze znacznie większą przychylnością, ciekawością i zaufaniem.
Influencer marketing – o czym warto pamiętać?
Warto wiedzieć, że influencer marketing można z powodzeniem stosować w każdej branży, chociaż w przypadku niektórych z nich znalezienie odpowiedniego twórcy internetowego będzie z pewnością trudniejsze. Pamiętaj, że oprócz influencerów gromadzących wokół siebie setki tysięcy czy nawet miliony fanów są również tacy, którzy docierają do kilkuset lub kilku tysięcy wiernych odbiorców. Dobrze przeprowadzona kampania z udziałem tych drugich może być niejednokrotnie znacznie skuteczniejsza od współpracy z o wiele popularniejszymi osobistościami.
Czasem można zetknąć się z przekonaniem, że efekty influencer marketingu są nieuchwytne i nie da się ich mierzyć – to mit. Monitorowanie kluczowych wskaźników efektywności i wprowadzanie optymalizacji to nieodłączny element każdej skutecznej kampanii z udziałem influencera.
Warto podkreślić, że przypadek każdej marki jest inny i wymaga opracowania indywidualnej strategii influencer marketingowej. Najlepsze rezultaty w tym zakresie osiągniesz we współpracy z wyspecjalizowaną agencją. Sprawdź szczegóły pod adresem https://tearsofjoy.pl/uslugi/influencer-marketing.